Spørsmålsrunde

 

Sist helg ba jeg om spørsmål på Instagram jeg kunne svare på bloggen. Det kom ikke mange spørsmål, men skal svare etter beste evne på de fire som kom:

 

  1. Hva blir neste hårfarge?

Ja si det, kanskje det blir min naturlige musegrå farge. Etter den første sommeren med rosa hår i 2020, har jeg hatt blått, lilla, orange og cerise hår. Wenche Myhre synger «Når jeg blir 66 så gjør jeg som jeg vil» men det gjør jeg også, selv om jeg ikke har nådd 60 tallet enda. Tiden får vise om det blir ny crazy hårfarge, og evt hvilken, men det kan fort allerede bli nå til helgen…..

Lille i desember 2020

 

2. Liker du best hund eller katt

Jeg vokste opp med katt og har stort sett alltid hatt katt i hele mitt voksne liv. I en periode på 90 tallet drev jeg også med oppdrett av perserkatter. Hunder var mer ukjent for meg fram til jeg flyttet hit jeg bor nå og hvor mannen i huset «alltid» har hatt hund. Vi har nå den andre hunden etter jeg kom hit i 2007. Den første, Topsi, måtte vi avlive pga kreft for noen år siden. Vi fikk ny hund i 2018, en blandingshund (norsk elghund og jamthund) som heter Zita. Min forrige katt, Nemi, måtte vi også avlive pga kreft sånn ca samtidig med Topsi. Ny katt ble det høsten 2017. Hun heter Sitare, som betyr stjerne på afghansk. Svaret på spørsmålet er at jeg liker katter bedre enn hunder. De er selvstendige og lar ikke noen bestemme over seg, akkurat slik jeg selv er. 

Sitare Pelperte

 

3. Noen planer for sommeren?

I juni blir det en utenlandstur sammen med en av sønnene. Han fikk en overraskelsestur i gave da han ble 18 for snart fem år siden. Av forskjellige årsaker har det ikke blitt noen tur på han enda, korona og skole er to av årsakene. Men nå blir det. Hvor sier jeg ikke, det er fortsatt en overraskelse for han. Ellers planlegger jeg to uker på hjemtraktene mine for «10-på-topp» turer. En uke i juli og en uke i august/september. Hva som kommer imellom disse, er uvisst på nåværende tidspunkt. Vi har ingen andre ferieturer planlagt, men jeg kunne tenkt meg å dra til enten Ålesund eller med tog til Stockholm fra Østersund. Jeg satser uansett på godt vær, mye grilling og god mat og en del toppturer her jeg bor. 

 

Satser på å kunne nyte mange dager med iskaffe ute på verandaen i sommer

4. Hva er det som er dine fritidsaktiviteter

Jeg liker å trene (når kroppen spiller på lag), gå turer i skog og mark og på fjellet i sommerhalvåret. Jeg leser når jeg tar meg tid til det. Jeg liker å bake og lage mat. Jeg har haugevis av brevvenner i inn- og utland og bruker en god del tid på brevskriving. Jeg blogger og bruker en del tid på Instagram. Jeg liker å se film og serier på TV. Jeg liker quiz og kahoot, å spille kort og brettspill når vi er flere samlet. Det er sikkert mer jeg kunne ha nevnt, men tror det får holde. Det er i hvert fall det viktigste.  

På treningsstudio
En “10 på topp tur” for noen år siden

 

Klem fra

Skuddårspia 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg