Påsken 2022

Andre påskedag, og siste dag av påsken 2022. Mange er på tur hjem fra påskefjellet, klar for skole og jobb i morgen. Jeg bor på mellom 350 og 400 m over havet, så man kan si jeg bor på påskefjellet. Siden jeg har jobbet til sammen fem dager i løpet av påsken, så er jeg mer klar for et par fridager. Foruten sønnen som stort sett bor hjemme, har vi hatt datter og stesønn på besøk. Datteren dro tilbake til Trondheim søndag og stesønnen reiste tilbake til Lofoten i dag tidlig. 

Var  to dager på jobb i barnehagen i starten av uka. Ikke så mange barn, de fleste hadde tatt påskeferie, men noen var selvfølgelig på plass. En av dagene ble det lagd en påskekylling av snø og masse gulfarge. 

Onsdag tok oss en tur til Østersund i Sverige. Det har vi ofte gjort i påsken før om årene, men selvfølgelig ikke de to siste årene. Vi var innom Dollarstore og en del andre butikker, og en tur på konditori er et must. 

Så ble det to dager på kjøkkenet for å sørge for mat til beboerne der. Der ble det servert sodd og grævfisk på skjærtorsdag og langfredag. Siden jeg verken er født eller oppvokst her i Trøndelag, så var begge rettene nye for meg. I dag igjen har jeg også vært på kjøkkenet, denne gangen som assistent med ansvar for oppvask og kantine. Det ble også brødbaking som det oftest er på en mandag. 

Lørdag og søndag hadde jeg fri, og kunne nyte tiden sammen med mann og barn. Det var stort sett godt vær så vi kunne sitte ute på veranda og/eller i vinterhagen. Spiste både middag og hadde formiddagskaffe ute. På kveldene ble det en del kortspill. Lam er ikke uvanlig kost i påsken, heller ikke hos oss. Det ble ikke lammelår, men lammesteik. Vi forsøkte oss også på å grille ribbe en av dagene, men det ble ikke helt vellykket da det er vanskelig å holde temperaturen jevn over såpass lang tid. Rakk også å bake noen påskesnurrer med appelsinkrem og hakket sjokolade. Siden både datter og stesønn er veldig glad i taco, ble det en råd med det også. Tror kanskje det er over to år siden sist jeg spiste taco. Ikke min favorittrett, men absolutt greit nok. 

Kom meg på trening to dager i løpet av påskeuken. Kunne vært bedre, og det kunne vært verre. Får satse på at det blir bedre denne uken som for øvrig kommer til å bestå av tre arbeidsdager til, og noen timer ute i sola ettersom værmeldingen er lovende. Startet også å lese ei ganske spennende bok nå i påska, og den må jeg bare vite slutten på. Ikke påskekrim, spennende likevel. “Amy Snow” heter boka. Må forresten ikke glemme å nevne at jeg fikk hjelp av datter til å freshe opp hårfargen. 

Helt til slutt kommer et dryss av påskebilder. 

Påskekyllingen i barnehagen 
Påskefrokost 
Budapestbakkels i Østersund 
Grenserøysa mellom Sverige og Norge
Er man tidlig ute, kan man være heldig å få sett litt dyreliv 
Ny hårfarge 
Taco for første gang på lenge 
Påskesnurrer 
Innholdet i mitt påskeegg 
Grillet ribbe med salat og potetsalat 
På trening 
Idiot 

Da vil jeg ønske alle en finfin ny uke

Klem fra 

Skuddårspia 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg