Natursvin

Det finnes et sted  langs E6 ved Snåsavannet i Trøndelag, hvor jeg bruker å stoppe på våren for å plukke liljekonvall. Stoppet gjorde jeg også i midten av mai på tur hjem fra Steinkjer. Det var for tidlig for liljekonvallene, men i stedet så fant jeg blant annet dette:

Dessverre er det mange rasteplasser som er neddynget i søppel. Selv vil jeg gjerne ta kaffestoppen på en ren rasteplass uten søppel som flyter rundt. Å bli møtt av dette er virkelig utrivelig. Men det finnes tydeligvis de som synes det er helt ok å forsøple naturen og rasteplasser. Da må de vel også synes det er greit å ta sin kaffepause på et slikt sted, eller sitter de i bilen og spiser og bare kaster ut vinduet når de har spist ferdig? Det burde vært verdens enkleste sak å ta med seg søppelet til et sted hvor det kan kastes i søppeldunk eller lignende. Til og med hjem går det an å ta det, for så å kaste det i sine egne søppelbøtter. Mulig det er for mye arbeid, ikke vet jeg, men nå synes jeg alle skal ta med seg eget søppel og kaste det på egnet sted. Så kan både turister og lokalbefolkning nyte en stopp på rasteplasser som ikke er nedgriset av natursvin. 

 

Klem til de som kaster søppel dit det skal

 fra Skuddårspia

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg