Min uke 49

Ser det er en god stund siden siste innlegget her på bloggen, tiden har gått fort, vært en del jobb på meg og da blir det ikke så mye tid til alt annet. Mindre trening i november enn oktober har det blant annet blitt. Oppsummeringen for november sier likevel 16 treningsøkter og 41 km på tredemøllen, i tillegg til styrketrening. Regner med det blir enda færre treningsøkter nå i desember, men må prøve å prioritere minst et par stykker i uken. Første treningen denne uken ble i går, og det føltes allerede tyngre etter en liten uke uten trening. God form er virkelig ferskvare. 

 

Tirsdag hadde jeg billett til julekonserten til Christel Alsos i Olavshallen i Trondheim. Jeg elsker julekonserter, og bruker å få med meg så mange som mulig. Men i år blir dette eneste julekonserten på meg. Og for en konsert. For en stemme. Den må bare oppleves. Denne kvelden ble avsluttet med takeaway sushi sammen med datter og svigersønn. 

Sushi fra Sushime

 

To dager senere hadde jeg time til gastroskopi ved sykehuset i Namsos 

Gastroskopi er en undersøkelse av spiserøret, magesekken og tolvfingertarmen ved hjelp av et gastroskop. Et gastroskop er en bøyelig slange som kan overføre fargebilder fra kroppens indre til en TV-skjerm. 

Jeg har slitt med sure oppstøt/halsbrann til og fra i lengre tid og i tillegg fått smerter i brystet som har kommet og gått og som mest sannsynlig kom pga dette. Nå gikk hele undersøkelsen skeis, da slangen var på tur ned halsen på meg, fikk jeg en følelse av klaustrofobi og fikk såpass panikk at legen bare måtte avbryte hele undersøkelsen. Heldigvis hadde legen allerede en formening om hva som feilte meg, og ut fra har jeg fått medisiner og kostholdsråd. Satser på at det blir bedre framover. 

 

Så tenner vi to lys i dag, to lys for håp og glede 

Andre søndag i advent i dag, hos oss har julebaksten omsider kommet i gang, noe forsinket i forhold til tidligere år. Har bestemt meg for å bake mindre enn jeg bruker, så får vi se om jeg klarer å holde meg til det. Det første jeg baker hvert år, er en kake med frukt- og romfyll som skal stå å modnes en stund før den spises. Den ble bakt tidligere denne uken, og i dag startet jeg dagen med å bake havrekjeks. De hører med til julens frokostbord. Mannen i huset bakte krumkaker mens jeg trente, så da er det unnagjort. I går gjorde jeg noe jeg ikke har gjort på mange år, jeg sydde to lammeruller. Det blir spennende å se hvordan de blir. 

Julekrans med frukt- og romfyll 

 

Krumkaker bakt av mannen i huset 
To stk lammerull klar til videre behandling

 

Nå venter jeg på finalen av Farmen, spennende å se hvem som vinner når Karianne gikk ut i semifinalen. Hadde satt henne eller Thor som vinner ganske tidlig i konkurransen, men slik blir det altså ikke.

 

Klem fra 

Skuddårspia 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg