Min uke 41

I desember 2014 ble de første flyktningene bosatt i min kommune. Siden den gang har mange av disse vært blant mine beste venner. Dette gjelder spesielt en familie med seks barn, hvor de to eldste nå går på videregående skole. På mandag fylte eldste datteren 14 år og det var en selvfølge å besøke henne og resten av familien på hennes fødselsdag, til tross for korona og sosial avstand og det hele. Det ble til og med bursdagsklemmer, men det står jeg for. Saba er ei nydelig jente, fornuftig og hjelpsom både hjemme og mot andre. Jeg håper jeg får være en del av hennes liv også når hun etter hvert blir så gammel at hun også skal på videregående og kanskje flytter permanent fra bygda. 

 

Saba bursdagsjente og jeg 

 

Jeg føler jeg har kommet godt i gang med treninger, kommer meg av gårde minst to ganger i uka, men prøver å få til både tre og fire. Denne uka ble det fire ganger, og jeg er nettopp kommet hjem fra ei lita treningsøkt med oppvarming på tredemøllen og så noen styrkeøvelser. Alt er bedre enn ingenting og jeg tenker at så lenge jeg får til å putte jevnlige treningsøkter innimellom andre gjøremål, skal jeg si meg fornøyd. Merker allerede at formen er blitt bedre, så det går rette vegen. 

Påfyll av vann er nødvendig

 

 

Klart for herrekamp 

Denne helgen som forrige helg har det blitt en del volleyball på meg. I går var det herrelaget som spilte hjemmekamper. Dessverre har min sønn Hamid valgt å prioritere jobb for å tjene til livets opphold denne vinteren og er ikke med på laget. Men jeg må likevel få med meg lagets kamper. Lierne volleyball tapte første kampen mot NTNUI3 og vant den siste mot NTNUI4. Damelaget som spiller i 1.divisjon er i Oslo denne helgen og har spilt to kamper der. Begge kampene har vært streamet, men gårsdagens kamp fikk jeg ikke sett fordi jeg satt i idrettshallen og så live volleyball. Men i dag rigget jeg meg i sofaen, fant kampen på youtube og koblet opp på TV. Så kunne jeg sitte i egen stue med en kopp kaffe og se damene spille. Dessverre tapte de 2-3 mot Koll men de spilte tidvis veldig bra. Underholdene uansett.

Her vinner Lierne 4settet og stillingen er 2-2

 

Klem fra 

Skuddårspia 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg