Min uke 41

Jammen har det gått en hel uke siden mitt forrige innlegg. Det betyr bare at jeg har vært veldig opptatt den siste uken.

Mandag og tirsdag jobbet jeg i barnehagen, og onsdag satt jeg på med en arbeidskollega til Trondheim. Hun skulle besøke barn og barnebarn i skolens høstferie, mens jeg skulle hjelpe datteren med å flytte. De neste dagene, fram til i dag tidlig, gikk med på å kjøre flyttelass, vaske ut i den gamle leiligheten, flytte inn i den nye, et par turer på Ikea, både for å hente henger og kjøpe TV-benk og annet småtteri. Jeg fikk omsider tak i veggfestet klaffebord til å ha i annekset jeg leier ut via Airbnb. Vi jobbet fra morgen til kveld og det ble knapt tid til å spise. I går kveld da vi kunne si oss fornøyde med å ha fått tømt flytteesker og søppelsekker med klær og fått alt på plass i skuffer og skap, og Indianne Marjolein hadde fått så og si alt av interiør på rett plass, bestilte vi sushi som vi hentet hjem og spiste i ei hyggelig leilighet med levende lys på bordet. Gjesterommet som hun skal bruke til kontor, er riktignok en smule kaotisk enda, da hun venter på at husverten skal sette inn et ekstra skap i gangen og selv få på plass et skap på gjesterom/kontor når hun ser hvordan hun må plassere kontorplass mm.

I dag tidlig tok jeg lokaltog til Trondheim Sentralstasjon, og derfra nordgående dagtog opp til Grong. Derfra ble det tilbringer (drosje til busspris, et tilbud vi har hatt her i gamle nord Trøndelag fylke i mange år) hjem. Ikke bare var det tidlig opp i dag, men regner med jeg var ekstra sliten etter flyttingen, det ble i hvertfall til av jeg sov mesteparten av de 1,5 timene fra Grong stasjon og hjem. Og enda hadde jeg mest lyst å bare legge meg nedpå da jeg kom hjem, i stedet ble det litt småpusk her og der, en telefonsamtale med min gamle mor som var så uheldig å ramle ut av ei seng i slutten av september og pådro seg et kompresjonsbrudd, og en kopp kaffe og en bit sjokolade med katten Sitare som eneste selskap. Ikke så dårlig selskap det, hun var i allefall veldig glad for å se matmor hjemme igjen. Mannen i huset dro på reinslaktning i dag tidlig, og ventes ikke hjem før seint i kveld, så jeg må nok holde meg selv med selskap i kveld, noe jeg klarer helt utmerket da jeg stort sett trives i eget selskap.

Kommende uke har jeg jobb bare en dag som jeg vet om pr nå og så har jeg time hos fysioterapeut på fredag. Ellers regner jeg med det kommer til å blir en stille og rolig uke uten noe ekstra av noe slag.

Ha en fin uke!

 

Klem fra

Skuddårspia

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg