Min uke 36

Nok en september uke har passert. Det godværet vi ikke hadde i sommer, har vi hatt siste par ukene her jeg bor. Mandag for en uke siden var det så varmt i solveggen at det nesten ble for meget. Men skal ikke klage. Det gjør seg med sol og varme også i september. Og det er ikke uten grunn at september er min favorittmåned. Frisk og crisp luft, fine høstfarger og fortsatt mulighet for fine soldager.

Bortsett fra å nyte godværet forrige uke, var det ikke så veldig mye annet på programmet. Tirsdag kveld var de første treffet i Kjærringklubben, en gjeng med voksne damer som møtes ca en gang i måneden for hyggelig samvær. Var på jobb en dag i barnehagen, og resten av dagene ble tilbrakt i vinterhagen og på verandaen. Har lest ferdig den syvende boken om de syv søstre, og nå venter jeg bare på den siste boken om søstrenes far som visstnok skal utgis neste vår.

Det går bedre og bedre med min venstre fot. Jeg har kastet ankelortosen for godt, og bruker bare en krykke når jeg går i trapper, til og fra bilen og utendørs når jeg er på jobb i barnehagen. Den hovner fortsatt opp en god del, og jeg prøver så godt jeg kan å sitte høyt med foten når jeg kan, både borte og hjemme. Kjøler også ned med is på ettermiddagen når jeg har vært på jobb, da er foten ekstra hoven etter timer på føttene, selv om jeg benytter alle muligheter til å sitte høyt med foten. Men jeg må jo også jobbe når jeg er der, ikke bare overlate all jobben til mine kollegaer. Fordi jeg ikke får på min egen sko i str 37 på venstre fot, har jeg leita fram en gammel herresko i str 42, så det er litt forskjell i størrelse på de to føttene.

Denne uken som vi så vidt har startet på, har noen dagers jobb i barnehagen på programmet, deriblant dagen i dag. Så har jeg time hos fysioterapeut og hos frisør. Der har jeg ikke vært siden i februar måned om jeg husker riktig. Det skal bli riktig godt med en god hårklipp nå.

Klem fra

Skuddårspia

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg