Min uke 35

Den 18. august kjørte jeg nordover til mine hjemtrakter for å gå “ti på topp” turer. Klarte ti turer på syv dager, og er veldig fornøyd med det. Jeg er langt fra topptrent, så jeg syns jeg har grunn til å være fornøyd med meg selv. Bodde hos min gamle mor på 84 og fikk god forpleining der. Fikk også møtt andre familiemedlemmer, noen venninner og tidligere kollegaer i Fauske kommune. 

Mitt barndomshjem
Min første tur på “Ti på topp Fauske”
En deilig blåbær milkshake siste dagen hvor jeg gikk hele tre turer

Oppdaget fort at det var mye bær i skogen og på fjellet. Villbringebær overalt og teigbær/teiebær i mengder noen steder. Fikk plukket litt av begge og la ned på glass sammen med sukker og sprit for å lage likør. 

Teigbær

Da jeg kom hjem onsdag, hadde mannen i huset nesten gjort ferdig vinterhagen vår. Panelt, malt og listet. Skyvedør som ble bestilt for ca 2 uker siden, er ikke kommet enda, men det er nå bygd en midlertidig vegg med døråpning ut mot verandaen for å hindre regn å komme inn. I helgen fikk vi møblert litt slik at vi nå kan bruke vinterhagen litt før vinteren kommer. Og forhåpentligvis blir skyvedørene levert i god tid før vinteren slik at vi får de montert.

Ikke så verst koselig 

 

Klem fra 

Skuddårspia

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg