Min uke 33

 

Noen aldeles flotte solnedganger siste uke 

Det er godt å få litt luft under vingene, og det har jeg fått denne uka. Tirsdag var jeg på planleggingsdag sammen med kollegaer i barnehagen og øvrige ansatte innenfor skole- og oppvekst. Det var foredrag med Elin Gullesen Bratt om relasjoner, relasjonsbygging og relasjonskompetansen. Det var et svært interessant og engasjerende foredrag og oppgavene vi fikk underveis gav noen og enhver noen aha opplevelser. 

Onsdag var det kontroll på sykehuset i Namsos. Røntgenbilder viser at ankelbruddet gror som det skal, men er ikke ferdig grodd. Jeg er fortsatt hoven og stiv i ankelleddet. Jeg skal nå belaste foten uten ankelortosen, men må fortsatt sitte høyt med foten pga hevelsen. Jeg er tilbake i jobb i barnehagen kommende uke, mens jeg fortsatt er sykemeldt fra jobben på kjøkkenet. Der er det ikke like enkelt å tilrettelegge arbeidsdagen. Enten er jeg på jobb, eller så er jeg ikke på jobb. Jeg kan ikke bare gjør litt, beboerne må få servert alle sine måltider. Det er ikke så enkelt å sette seg ned å legge foten høyt heller for det er ikke snakk om et minutt av gangen, men ganske mye mer enn det. 

Etter sykehusbesøket fikk vi (medbrakt sjåfør må vite) gjort unna noen ærender og var innom sønnen en snartur for å drikke kaffe. Han har nettopp startet å studere sykepleie på Universitetet Nord, og må prioritere lesing og studier framover framfor å besøke foreldre hver helg som han kunne da han gikk videregående.

Fra Namsos kjørte vi direkte til Steinkjer og Inderøy og den gyldne omvei. Hadde to fine halvdager med god mat og input både kulturelt og naturelt. Absolutt godt å komme seg litt hjemmefra og se noe annet enn eget hjem. Jeg trengte det så absolutt. 

Vi overnattet på Saga hotell
Veggmaleri 
Skulptur av Nils Aas i Mustrøparken 

Apropos leser, nå har jeg lest ferdig bok nummer fire om de syv søstre og er godt i gang med bok fem. Det går så absolutt unna for å si det sånn. 

Som hos de fleste norske familier, serveres det noe ekstra godt på lørdagskveldene hos oss. Det kan bla være pizza, pai eller nachos. Denne lørdagen ble det ost og kjeks og det er snaddermat. Jeg er veldig glad i ost og kan spise blåmuggost sånn som den er. 

Nå til uken skal jeg jobbe fem dager a fire timer, og det tror jeg blir akkurat passe. Jeg blir fortsatt sliten av å stå/gå mye, det er vel noen muskler som har forfalt disse ukene som trenger tid på opptrening. 

 

Klem fra

Skuddårspia 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg