Min uke 32

Det har vært mye jobb på meg forrige uke, hadde bare fri på fredag. Skulle egentlig ha fire kokkevakter og ei bakevakt (i tillegg til ei vakt på vaskeriet) men ble spurt om jeg ville bytte ei kokkevakt til bakevakt, og det ville jeg selvfølgelig. Så da fikk jeg bakt to hele arbeidsdager. Ble litt av hvert, stekte en mengde rislapper av restegrøt og noe som heter saupkaker av utgått kulturmelk (best før, ikke dårlig etter – lukt, smak, se). Ellers ble det forskjellige formkaker, sukkerbrødbunner og mandelbunner. 

Steker saupkaker
Ett av fire sukkerbrød 
Rabarbrakake med kremostglasur gjort klar til ettermiddagskaffe

Fredag, fridagen min, ble det fjelltur. Da gikk jeg og min venninne Rheinhart til Løvsjøvola i stekende sol. Ble både varm i toppen og våt på bena. Mye myr som var våt etter mye regn den siste tiden. Men det ble en fin tur, og både undervegs og på toppen fikk vi tatt fine bilder og det ble lang matpause med medbrakt te og brødskiver med ost. 

 

 

Det skrider framover med vinterhagen, sakte med sikkert. Dør er satt i og det pågår maling og listing.

 

I går ettermiddag/kveld ble det en tur for å se etter multebær. I fjor på samme tid, fant vi massevis av bær, nok til av vi enda har mye igjen i fryseren. Men alltid greit med litt påfyll i tilfelle dårlige multeår. Fant bare litt der vi fant mengder i fjor og det var stort sett under grantrær og ikke på åpen myr. Det skyldes sikkert de kalde nettene vi hadde i begynnelsen av juli. 

Plukket på en kveldstime eller to i 2019

 

Gårsdagens fangst

Jeg hadde siste arbeidsdag i sommerjobb i går. Nå er det mer usikkert hvordan det blir med jobb framover. Men har allerede ei vakt på vaskeriet tirsdag denne uken. Så får jeg se hvordan det blir videre framover. 

God uke til alle 

 

Klem fra 

Skuddårspia 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg