Min uke 30

Siger og skriver 1.august. Fem måneder til så er 2022 også over. Det går fort, selv om dagene mine virker lange som år for tiden. 

Det har vært nok en uke med lite og ingenting på tapeten. Jeg har skrevet en del brev og lest ut alle bøkene av Tracy Rees som jeg fikk sendt fra en nettbokhandel for ikke veldig lenge siden. Anbefaler bøkene hennes. Nå har jeg kjøpt via kjøp & salg på Facebook serien «De syv søstre» av Lucinda Riley. Har ikke startet med første bok der enda, da jeg har kjøpt de siste bøkene i Pocket seriene «Familien på Villa Solgry» og «Sønnavind». Sistnevnte kom ut med bok nr 114 i serien og førstnevnte har kommet med bok nr. to i serien. Begge er lettleste serier uten alt for innviklede historier.

Familiebilde. Bare eldstemann mangler 

Det har vært tre bursdager i familien i sommer. Av ulike årsaker har det ikke vært noen felles familiefeiring, men nå endelig fikk vi det til. Datter kom fra Trondheim og sønn fra Namsos. Derfor ble det feiring av en 53 åring, en 27 åring og en 23 åring på lørdag. Været har vært strålende i helgen og da ble det selvfølgelig grilling på lørdag. Diverse kjøtt og godt tilbehør som salat, ris, potetsalat, tzatziki, maiskrem og potetgull. 

Lita enkel bløtkake

Senere på kvelden ble det kaffe, kaker og gaveåpning. Fikk bakt et sukkerbrød og vaniljemuffins på fredag, og så gjorde vi det lettvint ved å kjøpe ferdige mini pavlover for pavlova er et must når vi feirer sommerbursdager. Mini pavlovane ble servert med en blanding av pisket fløte og vaniljekrem, og jordbær, blåbær, bringebær og aprikos. Bløtkaken ble denne gangen dynket med melk (dynker med det jeg syns passer i forhold til fyll), og fyllet var banan, hakket melkesjokolade og vaniljekrem, Smurt opp med pisket kremfløte og så sprøytet med krem og pyntet med skivede jordbær og hakket melkesjokolade. Vaniljemuffinsene ble pyntet med en krem av kremfløte, melis, ekte vanilje og mascarpone, og pyntet med fargerike sukkerkuler. Etter gaveåpning ble det servert punsjen jeg har lagt ut oppskrift på i et annet blogginnlegg. 

Vaniljemuffins

Alle tre bursdagsbarn fikk billett til Bruce Springsteens konsert i Oslo i juni neste år. The Boss er ingen ungdom, han blir snart 73 år, så nå er det om at han holder seg frisk og rask framover slik at det blir noe av konserten. Vi har vært på konsert med han før, i 2016 i Granåsen i Trondheim. En fantastisk opplevelse selv om det regnet katter og hunder den kvelden. Det vanket også andre gaver og datter ble spesielt fornøyd med hengekøye for å ligge ute i. Den ble prøvemontert og testet samme kveld. 

Montering av hengekøye på verandaen 

Datteren reise hjem allerede søndag formiddag, men før hun dro rakk hun å hjelpe meg med å farge håret. Det meste av farge fra siste farging var for lengst borte og det passet godt med en knallrød farge for å holde oppe humøret. Nå trenger jeg bare en klipp, så blir det bra. 

Nye farge prøvd ut 

Kommende uke står det ikke så mye på programmet som er verd å nevne. Vi har snakket om å kjøre en tur til Stekenjokk på grensen mellom Jamtland og Vesterboten lan i Sverige. Både for turen sin del og fordi jeg aldri har vært der tidligere. Det må bli en dag været er passe bra, i hvert fall oppholdsvær skal vi få sett noe særlig og tatt bilder. 

 

Klem fra

Skuddårspia 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg