Min uke 29

Jeg skal være den første til å innrømme at siste uke har vært grå og kjedelig, og da er det ikke været jeg hinter til. Faktisk har vært noen godværsdager også og det sier jeg ikke nei takk til. Men det er altså livet som har vært grått og kjedelig. Ikke det at det har vært ekstra ille på noen vis, men kjedelig med stor K. Jeg tilbringer fortsatt dagene med foten opp så mye som mulig og forflytter meg stort sett mellom soverom, bad, kjøkken og stue. Og så en svingom innom vinterhagen og veranda denne uken da siden værgudene har velsignet oss med litt sol og varme. 

Det går unna med lesingen og har nå startet på den siste boken av Tracy Rees som jeg har kjøpt. Og det vil faktisk si alle hennes bøker som er utgitt på norsk. Via kjøp og salg på FB har jeg fått tak i Lucinda Riley sin serie om de syv søstre så da har jeg noe å ta fatt på når jeg er ferdig med “Kjæreste Blue”. Nettflix serien “Good girls” er vi også ferdig med. Heldigvis er det kommet en ny sesong på serien “Virgin river” som jeg ser fram til å se. Brev skriver jeg også, sånn ca ett om dagen. Det er altså ikke det at det ikke er noe å ta seg til. Men det er vel slik at det man ikke kan gjøre, frister mer enn det man kan gjøre, eller får til å gjøre. 

Avskjed med Rheinhart 

Torsdag reiste vår venninne Rheinhart tilbake til Stavanger etter to uker hos oss. Det har vært hyggelig med selskap og noen så snakke med disse dagene. I tillegg til å være selskapsdame har Rheinhart vært til god hjelp i huset med diverse oppgaver. Hun ble kjørt til Steinkjer for å ta toget derfra til flyplassen og jeg var med for turen sin del. Godt plassert i baksettet med venstre fot i setet. Det ble middag på Sabrura før vi så henne av gårde. Så måtte vi få tak i noen småting mens vi først var på bytur før vi satte nesen hjemover igjen. 

På fredag var min kommende guddatter og hennes mor innom en snartur for å ønske meg god bedring og hadde med blomster og sjokolade til meg. Hyggelig det. I går ettermiddag kom guttene hjem fra en ferietur langs kysten av Vestlandet og Sørlandet helt til Oslo. Fikk da en fin orkide av Hamid, for som han sa, det er vanlig å ta med blomster til pasienter. 

Blomster fra Alexandra og familien 
Blomster fra Hamid 

Jeg har tidligere nevnt at jeg har lagt ut vårt lille anneks for utleie via airbnb. Nå har vi hatt en og samme gjest i to uker. Og i dag booket han seg for nesten to nye uker. Han bor i Stockholm og er strålende fornøyd med ro og fred og utsikt til beitende kyr og natur. Nå er det jo ikke helt optimalt at jeg ble “pasient” akkurat når han kom hit, men heldigvis er det andre i huset som kan bidra med saker og ting i forhold til utleie. 

I forbindelse med dusjing i dag, hadde jeg av ankelortosen og jeg syns foten virket mer hoven enn for noen dager siden. Det er fortsatt store blåflekker her og der så det er ikke bare selve ankelen som fikk seg en smell. Flere av tærne er blå og det er jeg også under foten på motsatt side av bruddet. 

Kommende uke har jeg enda mindre på planen enn uken som har gått. Satser selvfølgelig på noen flere soldager slik at det går å sitte ute. Ellers blir det vel lesing og brevskriving det viktigste jeg får gjort i løpet av en dag. De som leser dette og bor i passende besøksavstand, er mer enn velkommen innom på en kopp kaffe eller te. Mulig du må koke kaffen selv da. 

Klem fra 

Skuddårspia 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg