Min uke 23

Nok er uke er snart passert. Pinse er unnagjort og om ikke alt for lenge står St. Hans for tur.  

Andre pinsedag hadde vi besøk av Alexandra og hennes familie. De har nettopp vært på ferietur til Kypros og jeg fikk fin sydengave. Det var hyggelig. 

Koselig feriegave fra Kypros

Jeg har fått til to små treningsøkter med bevegelighetsøvelser denne uken. Jeg sliter fortsatt med smerter og stivhet i rygg, skulder og nakke. Jeg har hatt to behandlinger hos naprapat denne uken, og flere kommer i ukene framover. 

Tirsdag var jeg på konsert med vinneren av Stjernekamp 2021, Bjørn Tomren og hans kompanjong Heine Bugge i duoen «Polkabjørn og Kleine Heine». Tomren har en superfin sangstemme, og repertoaret går i visesang, jodling og strupesang. Hans versjon av «I wanna dance with somebody» er helt nydelig. Den sang han også på Stjernekamp. Jeg setter stor pris på å kunne gå på konserter igjen etter disse to siste årene med koronarestriksjoner. 

Polkebjørn 
Kleine Heine

Vår nevø Erik Melaku som ble konfirmert sist søndag, har denne uken vært utplassert på gården vår. Han har da også bodd hos oss disse dagene, da han selv bor ca 40 km herifra. På torsdag dresset han seg opp for å dra på vårball, og tok seg fortsatt bra ut i konfirmasjonsdressen. 

Klar for vårball 

Etter middag i dag setter jeg kursen mot Trondheim til min datter. Blir der til tirsdag er planen. Fredag reiser jeg, mann og sønn på en liten ferietur som sistnevnte fikk i 18 års gave. Av flere årsaker, deriblant korona og skolegang, så har turen ikke blitt tidligere til tross for at Hamid blir 23 år senere denne måneden. Bedre sent enn aldri. Hvor turen går, er en hemmelighet som blir avslørt på flyplassen, men vi gleder oss alle tre. Etter å lest litt vel mye om kaos på flyplasser, kansellerte flyavganger og en bebudet pilotstreik i slutten av måneden, så får jeg bare håpe vi kommer oss vel av gårde og tilbake i rett tid.  

 

Klem fra

Skuddårspia 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg