Min uke 22

I forrige uke kunne vi si farvel til mai måned og ønske juni velkommen. Om det betyr bedre vær og sommer, er ikke godt å vite, men vi kan ikke annet enn håpe på sommerværet. Jeg våknet i dag tidlig med is på bilruten, så det har vært minusgrader i natt, ca klokka seks på morgenen var det + 0,6 grader. 

Onsdag var jeg vertinne for «Kjærringklubben» en gjeng med voksne damer som møtes ca en gang i måneden. Nå har det ikke akkurat blitt en gang i måneden de siste to årene, det har vært lange perioder uten treff. Satser på at det blir jevnlige treff framover i hvert fall. Det serveres alltid kaffe/te og noe attåt på disse treffene og så går strikkepinnene og praten over kaffekoppen. Jeg serverte glutenfrie vafler, bringebær/lakris ostekake og rennende ostekake. Vertinnen stiller med gevinst og så kjøper alle et lodd og et skrapelodd som skrapes i spenning på storgevinsten. Så langt har det bare blitt noen smågevinster. Både loddpenger og skrapelodd gevinster går inn på konto hvor vi sparer til noen hyggelig å gjøre sammen. Nå har vi nok på kontoen til at det blir en bedre middag på en lokal gjestegård som sommeravslutning.  

Bringebær og lakris ostekake

Det ble ikke en eneste trening på meg i forrige uke. Det føltes ikke som noen god ide siden jeg var veldig stiv i nakken det meste av uken og hadde såpass smerter at jeg måtte ta smertestillende to kvelder før jeg gikk å la meg. Hadde time hos naprapat på fredag, og etter behandlingen tapet hun meg for å avlaste musklene på høyre side. Det har hjulpet. 

Sist helg (pinsehelgen) var min ordinære arbeidshelg, men pga konfirmasjon i familien i går, hadde jeg fått fri denne dagen. I stedet har jeg jobbet i dag. Det ble også en dag pluss noen timer jobb i barnehagen i forrige uke. 

Barnebilde av konfirmanten 

Det var vår nevø som ble konfirmert.  Konfirmasjonsmiddagen foregikk på ovenfor nevnte gjestegård og det var elgsteik med tilbehør på menyen. Sjokoladefondant til dessert. Det var taler og bildefremvisning som seg hør og bør på en slik dag. Etter middag var det kaffe og kaker i konfirmantens hjem, gaveåpning, høytlesing av telegram og quiz om konfirmanten. Selv fikk jeg seks rette på ti spørsmål, så det kunne vært bedre. Bommet bla på høyden til konfirmanten og hvem som er hans idol. 

Konfirmanten Erik Melaku 

I anledningen denne familiebegivenheten, så kom datteren fra Trondheim og sønnen fra Namsos. Lørdag ble det grilling, selv om været absolutt ikke innbød til grilling. Grillingen foregikk utendørs og så spiste vi inne. 

Grillmat med diverse tilbehør

For innebærende uke har jeg planlagte vakter så langt, men det kan jo endre seg i løpet av uken. Det gjør ofte det. I morgen skal jeg på konsert, og gleder meg til det. Den nybakte konfirmant har arbeidsuke og skal jobbe på gården vår. Søndag blir det en tur til Trondheim et par dager. Har bla et gavekort på spabehandling jeg fikk til jul som må brukes før det går ut på dato. Siden rygg og nakke kjennes mye bedre, skal jeg i hvert fall få til to treningsøkter denne uken. Det må være et overkommelig mål. 

 

klem fra

Skuddårspia 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg