Min uke 16

Da er nok en uke over. Tiden bare raser av sted, fortere og fortere virker det. Det føles som om vi nettopp feiret inngangen på 2022, og så er snart fire måneder passert. 

Uke 16 har vært ei uke på det jevne. Jeg har jobbet fem dager, tre på kjøkkenet og to i barnehagen. Kjempefint å se alle barna igjen, en stund siden sist. 

Trening har det ikke vært all verden av. En styrketreningsøkt, en joggetur og en gjennomgang av nye øvelser jeg har fått av naprapaten min. Jeg sliter mer og mer med smerter i rygg og nakke, og disse øvelsene vil forhåpentligvis bidra til å bygge opp kjernemuskulatur og muskler som vil avhjelpe på smertene jeg har. Når det gjelder joggeturen, så er det første gang jeg jogger på mange, mange år. Kan ikke huske sist gang det skjedde. Dessverre er det ikke så mange alternativer for jogging her jeg bor, det blir enten til høyre eller til venstre langs fylkesveien. Å jogge, også å gå for den del, er ikke spesielt bra for ankler og knær, så det hadde vært supert om jeg hadde hatt et alternativ som er bedre for ankler/knær. Som det er nå, tror jeg ikke det blir veldig mye jogging på meg framover, men kanskje en tur i ny og ne. Turen jeg hadde i forrige uke, var ikke spesielt lang og det gikk ikke så fort, med det gikk framover. 

Hva har jeg så ellers gjort den siste uken? Egentlig fint lite. Med det fine været vi har hatt i Trøndelag siden påske, så har det blitt noen timer ute på veranda og i vinterhagen. Må jo benytte anledningen, er ikke sikkert at sommerværet blir noe å skryte av. Jeg må si jeg er så fornøyd med at vi fikk til vinterhagen etter litt press fra min side våren 2020. Den har vi hatt så mye glede av. Nå har vi spist middag ute hele uken, og formiddagskaffe også de dagene jeg ikke har vært på jobb. 

Mor Bridgerton og syv av hennes åtte barn 

Vi er forresten begynt å se et par nye serier i mangel på nye episoder av Outlander. Den ene er gode gamle “Familien McCahan” eller “I ville vesten” som de av den litt eldre årgang kanskje husker fra 1980 tallet da den gikk på norsk TV. Den andre serien er “Familien Bridgerton” som er kommet ut med to sesonger, og bare i løpet av siste uke har vi gjort kål på første sesong. Her må det produseres nye sesonger i ei faderlig fart på de seriene vi ser her i huset, både sistnevnte, Outlander, “The good doctor” og “VIrgin River”. 

Nå denne uken skal jeg jobbe to dager på kjøkkenet. Jeg satser også på tre treningsøkter. I slutten av uken skal jeg en snartur til Trondheim og besøke min datter og også innom en tur på Ikea for å få tak it litt saker og ting til annekset vi har stående. Jeg planlegger å leie det ut via Airbnb. Nå vet jeg at værmeldingen ikke er like lovende for denne uka som den var forrige uke. Da blir det tid til innesysler, som brødbaking, brevskriving og Tv. 

 

Ha ei fin fin uke

Klem fra 

Skuddårspia 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg