Min uke 13

Deilig å være ferdig med fire arbeidshelger på rad. Nå håper jeg på en fridag i morgen. Da blir det å leite fram treningsklærne og komme meg av gårde på trening. Nesten en uke siden sist. Det har vært ganske hektisk her faktisk.

Sist mandag håpet jeg også på en fridag, men fikk telefon på formiddagen om jeg kunne komme på jobb i barnehagen. Det gjorde jeg. Så jobbet jeg tirsdag og torsdag på kjøkkenet. Kjørte rett til Trondheim rett etter jobb på torsdag, det er ca fire timers kjøring. Overnattet hos datter og svigersønn, og dagen etter hjalp vi til med flytting til nytt bosted. Det gikk i ett med bæring, løfting, flytting, utpakking fram til vi måtte sette nesen hjemover siden jeg skulle på jobb igjen lørdag. Henger var leid hos Ikea og i f.m. at den ble levert tilbake, ble det tid til litt middag der og en særs rask tur gjennom kjøpesenteret. Det ble to nye hotelputer og litt stæsj på meg. Etter at alt var flyttet fra gammel til ny leilighet, ble det tid til en kaffekopp og noe attåt før vi satte nesen hjemover. 

Donut fra Benny’s i Trondheim 

Bortsett fra jobb og flyttehjelp, så har det ikke vært verdens mest spennende uke. Jeg fikk lest ferdig boka «Historiefortelleren» av Jodi Picoult, som handler om overlevende fra konsentrasjonsleirer i Tyskland og en av nazibødlene. Nå har jeg snart også lest ferdig boka «Gutten fra Mosul» av Tor Edvin Dahl. Den handler om en av de mange barneflyktningene som kom til Norge rundt 2015/16. Dette er ei bok alle burde lese, og som jeg mener burde vært pensum i norsk skole. 

Ei bok alle burde lese 

Hver kveld så fremt vi har tid, ser vi en episode av serien «Outlander». Vi er nå et godt stykke ut i femte sesong, og hver en times episode er fullt av spenning fra begynnelse til slutt.  

Mer snø 

Våren kommer og går, man har våren den ene dagen, mens neste dag er alle spor borte. Slik er april, lunefull. 

Hva vil neste uke bringe tro? Et par arbeidsdager på kjøkkenet, en time hos naprapat, forhåpentligvis minst tre treningsøkter, og ellers tipper jeg det blir rutineoppgaver i hus og hjem. Det blir i hvert fall pyntet til påske neste fredag eller lørdag. Stesønn Jack kommer neste lørdag så da går startskuddet for påskeferien. 

 

Klem fra 

Skuddårspia 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg