Kokos og pasjonsfrukt

Jeg elsker å bake. Vanligvis baker jeg flere ganger i uken i tillegg til det daglige grovbrødet. Men nå har jeg nesten ikke bakt noe etter jul, bortsett fra grovbrød, fastelavensboller og to kakebunner til bursdagen min. Det er ikke mye til meg å være.

Men da jeg fikk et glass med kokos & pasjonsfrukt marmelade i bursdagsgave fra ene sønnen min, tenkte jeg straks på snurrer. Satte hvetedeig i går ettermiddag, oppskrift fra Sverre Sætre. Har bare brukt hans oppskrift etter første gang jeg prøvde den. Er sikkert mange gode gjærbakst oppskrifter der ute, men hvorfor endre på noe som jeg syns er perfekt. Har aldri hatt så lette og luftige boller som etter at jeg prøvde hans oppskrift.  

Etter elting og heving, ble deigen kjevlet ut og marmeladen smurt tykt på. Så rullet sammen og delt i passe tykke biter. Etterheving og inn i ovnen. De smakte nydelig til en kopp te i går kveld. Mesteparten havnet i fryseren da. Er begrenset hvor mye selv jeg kan spise av sånne godsaker. Og så er det så greit å ha noe på lur i tilfelle besøk eller til ettermiddagskaffen som vi er veldig flinke (alt for flinke til) til å ta her i huset. 

 

Klem fra

Skuddårspia 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg