Jeg og Sitare er i karantene

Sitare er katten min. Hun har vært i karantene siden begynnelsen av måneden pga at stesønnen min nå bor fast hos oss for en periode. Han har astma, og hun holdes innelåst i en del av huset der han ikke får være. Hun er veldig selskapssyk og kjeder seg helt klart. Jeg prøver å tilbringe så mye tid sammen med henne som mulig, men det blir sikkert alt for lite, når hun ellers er vant med å bruke hele huset og være sammen med oss når hun vil. 

Sitare som har klort meg på haka 

Siden jeg fikk influensa symptomer i helga, tok jeg i dag tidlig kontakt med legekontoret her i kommunen. Ble bare bedt om å holde meg inne. Fortalte at jeg tilhører risikogruppen (høyt blodtrykk), det samme gjør stesønnen min pluss at sønnen jobber i helsevesenet. Fortalte også at jeg de siste to ukene har jobbet i barnehagen. Blir likevel ikke testet, bare bedt om å ta kontakt om jeg skulle bli alvorlig syk. De andre husstandsmedlemmene kan gjøre som før, eller rettere sagt som etter at nye korona regler kom i forrige uke. Så lenge helsemyndighetene ikke vet når viruset smitter, før symptomer, under eller etter, eller alle, så er det rart jeg ikke blir testet når jeg potensielt kan ha smittet halve bygda. Personer som har vært utenlands, blir satt i 2 uker karantene, men personer som “bare” bor sammen med en potensielt smittet person kan gå ut og smitte videre. De fleste som får korona, har svake symptomer, og tenker kanskje ikke en gang over at de kan være smittet. Selv om vi alle er flinke med håndhygiene, vasker hender titt og ofte, så vet man aldri. Synes uansett at det er veldig rart at det på den ene siden er veldig strenge regler, og på den andre siden, virker det ikke som det er så viktig å få påvist viruset hos de som kan ha fått det. Jeg føler meg ikke mer syk enn at jeg normalt sett sannsynligvis ville gått på jobb, men tiden er ikke normal på noen vis. Nå har jeg i alle fall gjort mitt ved å ta den telefonen til legekontoret, og mer kan jeg ikke gjøre her og nå, annet enn å holde meg inne/borte fra folk en stund framover.

Og så får jeg og Sitare slå tiden i hjem som best vi kan den nærmeste tiden. 

Klem fra 

Skuddårspia 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg