Hvilken dag er det i dag

Hvilken dag er det i dag? Hvilken dag er det i dag?

Er det mandag? Er det mandag? 

NEI

Hvilken dag er det i dag? Hvilken dag er det i dag?

Er det tirsdag? Er det tirsdag?

Dette er en av sangene som synges i forbindelse med samlingsstund i barnehagen hvor jeg jobber som vikar. Versene fortsetter til man kommer til den rette dagen.

Det er sikkert flere en jeg som har lurt på hvilken dag det var en eller gang i løpet av julehelgen. Man blir ikke bare døgnvill, men også “dagvill” om det er et ord, når man er hjemme lenge og det ikke er forskjell på helg og ukedag. Siden jeg jobbet på søndag 2. januar, var jeg helt og holdent overbevist om at den dagen var mandag. Fordi mandag vanligvis er første arbeidsdag etter helg. Og de par dagene som har gått siden søndag, har jeg seriøst måtte tenke etter flere gangen hvilken dag det er. I dag er det altså tirsdag, men jeg er helt sikker på at jeg kommer til å tulle med dagene også resten av uka.

 

Nyttårsklem fra

Skuddårspia 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg