Fredags snikk snakk

Min fredag startet med en telefon om jeg kunne komme på jobb i barnehagen. I og med at jeg hadde en avtale hos naprapat på formiddagen måtte jeg si det ble vanskelig. Naprapaten ønsker ikke at jeg skal jobbe, trene eller kjøre bil langt etter en behandling. Men det var visst krise, så det ble at jeg jobbet fram til avtalen hos naprapaten, bare litt over en time. Alltid hyggelig å tilbringe litt tid sammen med de små, i dag ble det de minste på 3-6 års avdelingen. 

Behandlingen hos naprapaten var som vanlig en smertelidelse. Jeg har så lyst bare en gang å kunne skrike ut når behandlingen er som vondest, men ved å konsentrere meg om å puste rolig så går det på et vis. Tidligere denne uken har jeg vært så stiv i nakken at jeg rett og slett har måttet ta smertestillende et par kvelder før jeg gikk til sengs. Jeg som ikke har født selv, skjønner nå hvorfor gravide går på svangerskapskurs for å lære seg å puste (ikke bare det da, men det også). Det tar bort fokus på smertene. Da mine 30 minutter var overstått, fikk jeg først tapet høyre skulder før ble jeg sendt hjem med beskjed om å slappe av resten av dagen. Og gjerne blogge litt, som hun sa. 

Og det har jeg gjort. Det ble litt «British bake off» på TV samtidig som jeg fikk skrevet et brev til Italia.  Da brevet var gjort klart til å bli postet neste gang jeg drar fordi en postkasse (jeg har alltid et utvalg av frimerker hjemme) så måtte jeg sette meg ved tastaturet og prøve å få ned noe til bloggen. Føler ikke helt for å skrive om noe «stort» og seriøst noe, så her blir det bare litt babling i påvente av helgen. Bablingen på tastaturet kommer til å bli avlyst av mer brevskriving, litt husarbeid og garantert mer baking på TV. 

Burde forresten ha bakt litt hjemme også, siden det er pinse. Vi får besøk i helgen i forbindelse med konfirmasjon og jeg har også invitert min blivende guddatter med familie på kaffe på mandag ettermiddag. Nå har jeg riktignok nesten en hel daimiskake stående i fryseren siden 17mai og den står seg godt så lenge den er godt innpakket, men burde kanskje hatt noe mer å by på….skal jeg kanskje prøve meg på ei enkel rullekake? Jeg har jo bebudet at det kommer til å bli kaken jeg skal bake en del av i sommer. Bringebær/lakris ostekaken jeg bakte tidligere denne uken er nesten oppspist. 

Pinse og juni betyr ikke nødvendigvis god’vær. Heller motsatt er min erfaring. Det heter ikke pinse-ria for ingenting. En gang for over 20 år siden reiste jeg og ei venninne sørover til Gran på Hedemarken for å kjøre hjem en Chevrolet Corvette jeg hadde kjøpt meg. På turen nordover overnatta vi på Tynset, og på da vi våknet første pinsedag morgen, var det minusgrader og snø på bakken. Den lunefulle prinsessen jeg hadde gått til anskaffelse av, lot seg ikke starte. Vi ba, vi truet, vi lokket, men like urokkelig var hun. Vi visste ikke vår arme råd og det var selvfølgelig verken bensinstasjoner eller bilverksted oppe på en sådan dag. Heldigvis tok hun til vett, prinsessa, og starta så vi kom oss derifra. Ellers hadde vi vel kanskje enda stått på Tynset.

Været for kommende helg er ikke veldig lovende her jeg bor. Akkurat nå blåser det en del, men det er blå himmel litt her og der. Yr sier syv grader på dagtid i morgen og søndag, litt sol på søndag formiddag, men også regn. Andre pinsedag ser det bedre ut med 15 varmegrader på dagtid (men også nesten minusgrader natt til mandag). Været kan vi ikke gjøre noe med, så må vel heller bare kle oss passende. Finkjole, longs og regnjakke blir sikkert pent på søndagens konfirmasjon. 

Nok babling her, ha en fin pinse!

 

Klem fra

Skuddårspia 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg