Dalgona kaffe

Den senere tid, ja siste par måneder kanskje, har “alle” postet bilder av dalgona kaffe på Facebook, Instagram, blogg og Snapchat. Og joda, også jeg. Nevnte denne kaffen for min andre halvdel i begynnelsen av april, han var den som googlet oppskriften og dermed var det gjort. Jeg ble blodfan. Mange glass dalgona kaffe har jeg fått i meg siden da. Jeg tipper at når været blir mer vårlig og sommerlig ikke minst, så blir det å nyte enda flere glass dalgona kaffe ute på verandaen. 

En kjapp sjekk på nettet forteller meg denne storyen om dalgona kaffen’s tilblivelse:

“Sør-Korea ble tidlig rammet av viruset, og det var der denne kaffetrenden startet. Myndighetene ba folk om å holde seg hjemme, og oppfordret til å holde kontakt med andre mennesker via sosiale medier. Stadig flere sørkoreanere begynte å lage Dalgona-kaffe for så å dele det visuelle resultatet” 

Oppskriften er uhyre enkel: Pisk to ss pulverkaffe, to ss sukker og tre ss kokende vann til en tykk krem. Ha isbiter i et glass, fyll opp med melk og topp med en god dæsj av kaffekremen. Så bare nyt. 

Klem fra 

Skuddårspia 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg