Chill helg

Siden jeg jobber hver tredje helg, og da ikke har mye overskudd til å trene etterpå, prøver jeg å få trent både lørdag og søndag de helgene jeg ikke jobber. I tillegg til en eller flere treninger i løpet av uka, avhengig av hvor mye og hvordan jeg jobber, og hva som ellers skjer i livet. 

Lørdagsøkt på Finnlistuggu 

Lørdag startet jeg derfor dagen med ei god treningsøkt. Etter dusj og helgehandel, ble det besøk til et vennepar vi ikke hadde truffet på aldri så lenge. Til middag ble det hjemmelaget squash suppe og så pizza (også hjemmelaget) til kvelds mens vi så “Stjernekamp”. Det må jeg bare se. 

Squashsuppe med ostekrem og salami

Denne helgen ble det med treningen på lørdag. Jeg følte plutselig veldig for å bare slappe av i går. Og som sagt, så gjort. Tente levende lys på formiddagen, ordnet meg et krus te og satte meg med en bok. Det er “Drageløperen” av den afghanske forfatteren Khaled Hosseini. Etter at Hamid ble en del av familien, begynte jeg å lese boken for å sette meg mer inn i hvordan livet og samfunnet er i hans hjemland. Av mange årsaker fikk jeg aldri lest ferdig boken da, men nå gjør jeg et nytt forsøk. 

Det har blitt en god del bærplukking i høst, både blåbær, solbær og rips. Søndag valgte jeg å lage trollkrem av rips til dessert og det ble riktig så godt. 

Trollkrem av rips

Vi er i siste halvdel av september, og høsten er kommet for fult. Det er mye vind og lave temperaturer, ja det har faktisk også vært minusgrader på natta. Naturen har endret farge fra ulike nyanser av grønt til flere nyanser av gult, oransje, rødt og brunt, i tillegg til det grønne. Jeg synes høsten er en fin tid, min favoritt årstid faktisk, og jeg ser fram til mange fine høstdager, ute sammen med barna i barnehagen eller på tur, eller inne med en kopp varm te eller sjokolade, med ei bok å lese eller et brev å skrive. 

 

Håper alle får en fortsatt fin høst

 

 

Klem fra 

Skuddårspia 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg