Min uke 20

Ei fin uke er unnagjort med litt ymse på programmet. Det ble tre jobbdager, men dessverre ingen treningsøkter.

Først var det 17mai feiring på vanlig vis etter to år på halv åtte. Selv jobbet jeg på nasjonaldagen for første gang i historien, men det var i grunnen helt greit det.

Fredag ettermiddag kjørte jeg og mannen til Trondheim direkte etter jobb. Vi skulle helt ned til Surnadal, men gjorde en overnattingsstopp i Trondheim hos datteren. Der ble det også en tur innom Ikea og sushi på menyen. Jeg elsker sushi.

Sushi fra Sushi bar Heimdal

Lørdag morgen kjørte vi videre til Surnadal, en tur på ca to timer. I 2020 fikk jeg gavekort på middag på Svinvik gård, en gourmet restaurant helt utenfor allfarvei. Av ulike årsaker har det ikke blitt tid/mulighet før nå. Men nå var bord booket og vi mer enn klar til en deilig middag. Overnattet gjorde vi på Thon hotell i Surnadal. Alle rom hadde spennende og spesielle navn. Rom 518 hvor vi lå, het Kongsdraumen.

Jeg kan ikke huske jeg drømte noen kongsdrømmer

Før det var på tide for å gjøre seg klar til middag, traff jeg ei tidligere ferievenninne og brevvenninne i Surnadal. Som barn møttes vi alle somrer i hjembygda mi da besteforeldrene hennes var nabo til oss. Vi har også brevvekslet siden 2014. Møtte ikke bare henne, men også hennes søster som også var en del av gjengen som holdt sammen sommerstid i min barndom. Det var et hyggelig møte med kaffe i koppen og napoleonskake på fatet. Katten Ninni var bare sånn passe fornøyd med gjesten, fordi jeg pådro meg en rappings med klør på høyre hånda som resulterte i et par bloddråper. Ann Brit tok jeg også med på sightseeing utover til Torvik for at jeg skulle få sett litt mer av Surnadal enn akkurat sentrum. Der traff vi på flere kyr og kalver av arten Highland cattle.

Ikke bare bare å bli spiddet av disse

Klokke 19:00 skulle middagen serveres på Svinvik gård. Vi kjørte utover i god tid. Fikk noen ord med kokken Kristine før de øvrige gjestene ankom. Kristine er født og oppvokst i bygda hvor jeg bor, og har sammen med sin mann virkelig fått til en flott sted. Vi storkoste oss med nydelig mat og kommer absolutt til å gjenta besøket flere ganger.

Sammen med kokken

Mor og datter

Søndag etter frokost på hotellet, satte vi nesen tilbake mot Trondheim. Gjorde en stopp i Trondheim for å hilse på datter og for å få oss en matbit sammen. Det ble Fellini på Heimdal denne gangen, hvor jeg valgte spareribs. Det skulle jeg visst ikke ha gjort, for jeg fikk bbq saus både her og der. Spareribs er ikke lagd for å spise ute blant folk. Men godt var det. Så gikk turen videre hjemover, slitne men veldig fornøyd med helgas opplevelser.

Spareribs er nokså grisete mat å få i seg

Denne uken som så vidt er startet, inneholder fire arbeidsskift på kjøkkenet og en Kristi Himmelfartsdag uten planer og så får jeg bare se hva som ellers skulle dukke opp.